Автопортрет "Я - педагог і особистість"

Щоразу, коли заходжу до класу, я бачу своїх учнів, які дивляться на мене широко відкритими очима й чекають чогось нового, цікавого й незвичного. Чи зможу я дати відповіді на всі їхні запитання? Чи вистачить мені сил іти в ногу з часом, бути цікавою для сучасного покоління?
Справжній учитель – це стан душі, це покликання. Саме від особистості педагога залежить те, якими стануть людьми його учні. Тому, ідучи на урок до своїх вихованців, керуюся словами Вільяма Уорда: «Посередній учитель розповідає, хороший учитель пояснює, видатний учитель демонструє, великий учитель надихає». Завдання своє вбачаю в тому, щоб допомогти кожній дитині ввійти в недосконалий світ, розвинути свої здібності та можливості, стати самостійною, активною, відповідальною, стійкою до життєвих випробувань людиною. Працю вчителя оцінити дуже важко: результатів не видно одразу, вони можуть з’явитися через багато років. Впевнена, що тільки той, хто вчить душею, серцем може носити високе звання Вчитель.
Я – вчитель інформатики. Вважаю, що інформатика – один із найважливіших предметів у школі,  так як ми живемо в інформаційному суспільстві й повинні крокувати в ногу з часом. Це наука, яка дозволяє учням розібратися з величезним обсягом інформації в сучасному світі. Допомогти учням оволодіти інформативними знаннями – це те, чого я прагну. Нестандартні уроки з використанням кооперативних та колективно-групових технологій та цікавими інтерактивними творчими завданнями, які б захоплювали учнів і в позашкільний час – це мій шлях до успішної педагогічної діяльності. Адже ні для кого не є секретом, що цікавий матеріал запам’ятовується учнями набагато краще, а якщо таке засвоєння відбувається ще й у співпраці з іншими та з почуттям відповідальності за колективний успіх, то результатів довго очікувати не потрібно. Звісно, підготовка до таких уроків вимагає від мене, як вчителя особливих затрат часу, пошук необхідної інформації, завдань та і їх перевірка передбачає деякі складнощі, проте і результат є надзвичайно благодатним і потрібним для моїх вихованців.
Я впевнена, що не кожен мій учень стане програмістом, веб-дизайнером або системним адміністратором, але кожен повинен розуміти, з чим він може зіткнутися в житті і як це діє. І тут йому в пригоді завжди стануть навички самостійного отримання та використання інформації, роботи в комп’ютерних програмах, спілкування під час роботи над проектами, які реалізовувались в нашій спільній діяльності. І неважливо, чи шукає він якусь інформацію, грає в гру, щось завантажує, пише електронного листа або просто спілкується з друзями, але він користується знаннями, здобутими на моїх уроках, користується досягненнями з інформатики. А без знань і досягнень у цій області не було б ні комп’ютерів, ні Інтернету, ні інших звичних для нас нових технологій. І я відчуваю справжнє задоволення від того, що моя праця посіяла благодатне зерно на його, учнівську, ниву. І з’являється ще більше прагнення до самовдосконалення та саморозвитку.
Досягти успіху у своїй роботі не означає зробити щось неймовірне. Потрібно робити те саме, що і всі, тільки виключно добре.