Необхідно:
·
- любити свою роботу й учнів, яких вам
довірили навчати й виховувати;
·
- не дискредитувати свій авторитет – він
повинен бути незаперечним;
·
- посміхатися, особливо працюючи зі
слабкими учнями;
·
- постійно стежити за своїм мовленням;
·
- бути добрим, але не добреньким;
вимогливим і чесним щодо всіх учнів;
·
- постійно дізнаватись щось нове із
книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці,
не боючись, що вони не зрозуміють;
·
- крім традиційних форм роботи,
використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів,
ноу-хау в роботі;
·
- працювати під гаслом “Класна робота в
зошиті учня не повинна мати помилок”;
·
- розвивати в собі важливу якість –
вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної
відповіді підказками;
·
- не давати учням контрольних робіт,
знаючи, що половина класу не впорається;
·
- не демонструвати свою любов до окремих
учнів;
·
- пробачати витівки, не нагадувати
наступного дня учневі про те, що трапилося;
·
- нічого не забувати, щоб діти не могли
сказати: “А Марія Іванівна забула”;
·
- у жодному разі не висловлюватися про
колег погано, не критикувати їх у присутності учнів;
·
- співпрацювати із батьками як
помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей;
·
- одягатися ошатно, зі смаком, частіше
змінювати робочий костюм;
·
- намагатися працювати без негативних
оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити;
·
- не боятися брати участь у
різноманітних конкурсах;
·
- знати, чого вчити та як найкраще
вчити;
·
- завжди відстоювати своїх дітей, а не
сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама;
·
- ніколи не дозволяти дітям пліткувати
про батьків, і самому також не сварити батьків при дітях;
·
- пам’ятати, що кожний з учнів – це
унікальна й неповторна особистість;
·
- не забувати, що учень – не “чистий
аркуш паперу”, а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й
особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.
Слід навчитися:
·
- варіювати голосом, берегти і
намагатися не напружувати його;
·
- обирати ті форми роботи, що
допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати
методики викладання предмета;
·
- розв’язувати будь-яку складну
ситуацію;
·
- на уроці працювати зі слабкими й
сильними учнями;
·
- працювати над мовленнєвими помилками
учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
·
- детально продумувати урок, але
акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
·
- детально продумувати урок, але
акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити
їх;
·
- використовувати картки там, де вони
доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати
усі учні;
·
- берегти час на уроці;
·
- організовувати урок у такий спосіб,
щоб учні сказали: “Як швидко минув урок!”
Важливі моменти для виконання на
“автоматі”
·
- Починати урок завжди вчасно.
·
- Завжди бути готовим до уроку.
·
- Приходити до класу хоча б за 15 хв до
дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи
в журналі, відповісти на можливі запитання учнів та ін.
·
- Обов’язково записувати на дошці тему
уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до
щоденників.
·
- Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб
на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо
він відволікається або розмірковує про щось особисте.
·
- Не зневажати записами на дошці, навіть
нескладними кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був,
обов’язково перепише з дошки до зошита.
Самоосвіта
·
- Не боятися вчитися у своїх колег, в
учнів, на семінарах і курсах, із книжок та журналів.
·
- Відвідувати уроки своїх колег,
особливо в тих класах, де справи кепські. У такий спосіб, можна знайти
відповіді на багато нагальних запитань.
Підготовка до уроку
·
- Готуватися до кожного уроку творчо,
придумуючи щоразу щось цікаве.
·
- Докладно розробити конспект одного або
декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою,
методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
·
- Готуючись до уроку, краще розв’язувати
всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на
картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб
створюється корисна картотека – розв’язник.
·
- Обов’язково передплачувати методичні
журнали й газети, вести картотеку статей.
·
- Готуючись до кожного уроку, визначити
мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів
протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття,
багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми.
·
- Застосовувати на уроках принцип “Нехай
ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають”.
·
- Робочий кабінет повинен бути естетично
оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати
попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це
значно полегшує учителеві роботу з учнями.
Немає коментарів:
Дописати коментар