Положення про порядок організації та проведення апробації електронних засобів
Посадова інструкція учителя
Посадова інструкція завідуючого кабінетом інформатики
Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)
ВИМОГИ
Санітарного регламенту
для закладів загальної середньої
освіти
ЩОДО РОБОТИ З ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ
Якщо
під час заняття використовуються технічні засоби навчання, вчитель має
чергувати види навчальної діяльності. Існують певні вимоги, скільки часу діти
різного віку можуть безперервно працювати з технічними засобами під час уроку:
для
учнів 1 класів — не більше 10 хвилин;
для
учнів 2 — 4 класів — не більше 15 хвилин;
для
учнів 5 — 7 класів — не більше 20 хвилин;
для
учнів 8 — 9 класів — 20 — 25 хвилин;
При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10 — 11(12) класів — не більше 25 — 30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15 — 20 хвилин на другому навчальному занятті.
Під час уроку, після роботи з технічними засобами учні обов’язково мають робити вправи для профілактики зорової та статичної втоми. Ці вправи наводяться у додатку 3 регламенту.
Додаток 3
до Санітарного регламенту для закладів
загальної середньої освіти (пункт 22 розділу III)
КОМПЛЕКСИ
вправ з рухової активності та комплекс вправ гімнастики для очей
І. Комплекс вправ гімнастики для очей
1. Швидко покліпати очима, заплющити очі
та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
2. Міцно заплющити очі (рахуючи до 3),
розплющити очі та подивитися вдалечінь, рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
3. Витягнути праву руку вперед. Стежити
очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вліво і вправо, вгору і вниз
вказівного пальця витягнутої руки. Повторити 4-5 разів.
4. Подивитися на вказівний палець
витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок
1-6. Повторити 4-5 разів.
У середньому темпі проробити 3-4
кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само у лівий бік. Розслабивши очні
м’язи, подивитися вдалечінь - на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
II. Примірний комплекс вправ з рухової активності (РА)
РА для покращення мозкового кровообігу
1. Вихідне положення (в. п.) - сидячи на
стільці, 1-2 - відвести голову назад і плавно нахилити назад, 3-4 - голову
нахилити вперед, плечі не піднімати. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.
2. В. п. - сидячи, руки на поясі, 1 -
поворот голови направо, 2 - в. п., 3 - поворот голови наліво, 4 - в. п.
Повторити 6-8 разів. Темп повільний.
3. В. п. - стоячи або сидячи, руки на
поясі, 1 - махом ліву руку занести через праве плече, голову повернути наліво,
2 - в. п., 3-4 - теж правою рукою. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.
РА для зняття стомлення з плечового
поясу та рук
1. В. п. - стоячи або сидячи, руки на
поясі, 1 - праву руку вперед, ліву вгору, 2 - перемінити положення рук.
Повторити 3-4 рази, потім розслаблено опустити вниз і потрясти кистями, голову
нахилити вперед. Темп середній.
2. В. п. - стоячи або сидячи, кисті
тильним боком на поясі, 1-2 - звести лікті вперед, голову нахилити вперед, 3-4
- лікті назад, прогнутися. Повторити 6-8 разів, потім руки вниз і потрясти
розслаблено. Темп повільний.
3. В. п. - сидячи, руки вгору, 1 зжати
кисті в кулак, 2 - розжати кисті. Повторити 6-8 разів, потім руки розслаблено
опустити вниз і потрясти кистями. Темп середній.
РА для зняття стомлення з тулуба
1. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за
голову, 1 - різко повернути таз направо, 2 - різко повернути таз наліво. Під
час поворотів плечовий пояс оставити нерухомим. Повторити 6-8 разів. Темп
середній.
2. В. п. - стійка ноги нарізно, руки за
голову, 1-3 - кругові рухи тазом в один бік, 4-6 - теж у інший бік, 7-8 - руки
вниз і розслаблено потрясти кистями. Повторити 4-6 разів. Темп середній.
3. В. п. - стійка ноги нарізно, 1-2 -
нахил вперед, права рука сковзає вздовж ноги вниз, ліва, згинаючись, вздовж
тіла вгору, 3-4 - в. п., 5-8 - теж в інший бік. Повторити 6-8 разів. Темп
середній.
РА загального впливу комплектуються з вправ для різних груп м’язів з урахуванням їх напруження в процесі діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар