середа, 6 травня 2015 р.

Про метод проектів

Основна задача школи на сучасному етапі – це виховання в дітях особистої зацікавленості в набутих знаннях, які можуть і повинні стати їм у нагоді в житті. Але традиційна методика не повністю справляється з цим. Як бути? І тут на допомогу приходять нові технології і нові методи. І один з них – метод проектів. Цей метод знайшов широке розповсюдження і набув великої популярності у нас в країні через раціональне поєднання теоретичних знань і їх практичного застосування для вирішення конкретних проблем навколишньої дійсності в спільній діяльності школярів.

«Все, що я знаю, я знаю для чого це мені треба, і де і як я можу ці знання застосувати» - ось основна теза сучасного розуміння методу проектів, який і привертає багато освітніх систем, які прагнуть знайти розумний баланс між академічними знаннями і прагматичними уміннями.
В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навиків учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, умінь орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного і творчого мислення. Дітям пропонується тема для дослідницької роботи в рамках шкільної програми, висувається гіпотеза, яку учні в ході досліджень повинні або підтвердити, або спростувати. Суть проекту складає його прагматична спрямованість на результат, який можна отримати при рішенні тієї або іншої практично або теоретично значущої проблеми. Ця робота завжди орієнтована на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують в перебігу певного відрізка часу /2-3 тижні/.
Змінюється і позиція вчителя. З носія готових знань він перетворюється на організатора пізнавальної, дослідницької діяльності своїх учнів. Змінюється психологічний клімат в класі, оскільки вчителю доводиться переорієнтувати свою учбово-виховну роботу і роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності учнів, на пріоритет діяльності дослідницького, пошукового, творчого характеру.
В лютому 2004 року вчитель нашої школи Івчук Олена Валеріївна побувала на курсах у Вінниці по даній методиці, які проводяться в рамках програми Intel «Навчання для майбутнього», розробленої американськими авторами з Інституту комп'ютерних технологій і активно підтриманої Міністерством освіти України.
Перші підсумки роботи по даному методу вчитель  інформатики та математики Івчук О.В. показала при проведенні тренінгу для 10 учителів нашої школи, який проходив на базі школи. Були представлені проектні роботи та отримані учителями сертифікати по закінченню даного тренінгу.

Вчитель Івчук О.В. з учнями 11-их класів провела дослідження по темі «Похідна та життя – чи існує зв’язок?». Особливий інтерес в дану роботу внесло використовування комп'ютерних технологій. Результати своїх досліджень учні оформили у вигляді презентацій та публікацій. Вчитель Івчук О.В. підготувала тести та завдання в електронному варіанті з даної тематики.

Немає коментарів:

Дописати коментар