неділя, 28 листопада 2021 р.

Завдання ІI етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій 2021/2022 н.р.

 ПРАКТИЧНИЙ ТУР

У наш час серед методів наукового пізнання особливо виділяється метод моделювання, який застосовується не лише в техніці а й при вивченні соціальних, біологічних, економічних систем тощо.

Одним із найпотужніших методів дослідження процесів або явищ є метод математичного моделювання. В основу цього методу покладено ідентичність форми рівнянь і однозначність співвідношень між змінними в рівняннях оригіналу і моделі, тобто, їхню аналогію. Математичні моделі досліджуються, як правило, із допомогою аналогових обчислювальних машин, цифрових обчислювальних машин, комп'ютерів.

Учаснику олімпіади пропонується спробувати себе в якості дослідника математики та виконати наступні завдання засобами MS OFFICE відповідно до умов задач та файлів-інструкцій. Використання VBA ЗАБОРОНЕНО!

 Увага! 

Необхідні матеріали для виконання завдань знаходяться у теці Учаснику

Умова задачі «Cуміш»

(Завдання виконується виключно засобами MS Word,

результат роботи учасника зберегти у файл Sumish.docx)

Математичні моделі, як відомо, не лише дозволяють зрозуміти сутність фізичних процесів, а й візуалізувати цей процес. Першу спробу змоделювати фізичне явище й перекласти його на мову математики зробив Ісаак Ньютон, який запропонував  формулу другого Ньютонового закону руху. Наразі, математичними моделями фізичних явищ можуть бути рівняння, нерівності  та їх системи, формули, функції, графіки, таблиці тощо.

Учаснику пропонується спробувати стати дослідником математики та змоделювати фізичний процес змішування двох сольових розчинів масами m1  та m2 із концентраціями a та b солі відповідно. Математичною моделлю до такої задачі буде рівняння, складене із суми відповідних масових часток речовин кожного розчину, які отримують із відповідних комірок моделі (Таблиці) процесу змішування розчинів. 

 

 ; 

Математична модель повинна візуалізувати процес (sumish.mp4) у вигляді таблиці за зразком (скриншот 1) і давати можливість введення таких параметрів як: m1, m2 – масові частки сольових розчинів та концентрації солі a, b у них відповідно.

Скриншот 1

Для розрахунку концентрації суміші натисніть комбінацію клавіш Ctrl+A, а потім F9

Умова задачі «Графіки»

(Завдання виконується виключно засобами MS EXCEL,

результат роботи учасника зберегти у файл Graphic.xlsx)

Учаснику олімпіади пропонується створити засобами MS Excel програму геометричних перетворень графіків 11 математичних моделей. Програма повинна містити перемикачі, які дозволять змінювати значення параметрів для геометричних перетворень.   Всі необхідні формули математичних моделей подано у файлі formula.docx. Зразок демонстрації програми подано у файлі graphic.mp4.

Умова задачі «Інертність тіл»

(Завдання виконується виключно засобами MS PowerPoint)

Результат роботи учасника зберегти у файл Doslid.pptx

Інертність тіл можна порівняти, порівнюючи швидкості, яких вони набувають під час взаємодії. Чим менше змінюється швидкість, тим більші його інерційні властивості, тим інертніше тіло. Для кількісного порівняння інерційних властивостей різних тіл використовують фізичну величину, яку називають масою. Маса — фізична величина, яка чисельно характеризує інертність тіл. Чим більша маса тіла, тим менше змінюється його швидкість під час взаємодії з іншим тілом.

Учаснику пропонується створити анімацію досліду який демонструє інертність тіл (див. зразок Doslid.avi).

Умова задачі «Графічний калькулятор»

(Завдання виконується виключно засобами MS ACCESS)

Результат роботи учасника зберегти у файл GraphCalc.accdb

 

Учаснику олімпіади пропонується створити програму засобами MS Access побудови графіка квадратичної функції .

Вимоги до програми:

1.    Зміна параметрів коефіцієнтів a, b, c.

2.    Область визначення функції для змінної х задається в проміжку [-10; 10].

3.    Автоматичне відкриття головної форми.

Примітка див. відео graphic.mp4

Немає коментарів:

Дописати коментар